|
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
weetje danny.. ? ik heb liever geen antwoorden meer van jou als ik iets zeg of vraag.,.
want JOUW dierenarts is de beste en heeft altijd gelijk... jij net zo..
en mijn dierenarts.. en de man die al jaren met papegaaien werkt verzint iets...
nogmaals ik hoef geen antwoorden meer op fluffies van jouw..
mocht dit NIET werken.. ben ik klaar met fluffies  |
Zaterdag 2 Juni 2007 5:56 pm |
|
|
Danny
Moderator

Je leest schijnbaar mijn antwoorden niet goed,want ik heb helemaal niet erover gesproken,dat mijn VA het beter weet.
Ik heb ook nergens geschreven dat jou DA of kweker wat verzint.
Ik zal het ff verduidelijk,wat ik als laatste schreef.
En dat is dat ik nog steeds niet begrijp,dat dit zo direct gezegd wordt,dus dat tocht gevaarlijk is. Ze zullen er wel bij moeten vertellen,wanneer het het meeste gevaar oplevert.
Alleen de admin kan en mag mij weerhouden van antwoorden,verder is dit een open forum,waar gewoon open gediscussieerd mag worden.
Als jij niet tegen mijn antwoorden kunt en daar weg voor zou blijven,zou ik dat heel jammer vinden.  |
Zaterdag 2 Juni 2007 6:31 pm |
|
|
Laura B
Moderator

|
|
|
quote:
Originally posted by ilona_21
hmm.. dan istie ineens vatbaar.. terwijl charlie in bijna 20 jaar 1 keer een dierenarts heeft gezien..
sorry maar als ik in de auto met beide ramen open ga zitten.. en word strond verkouden...
had ik van te voren al een virus in mn lichaam zitten ??? BULLSCHIT !!
Tsjaa, Ilona, ik begrijp niet waarom je zo geirriteerd reageert ....Je kunt van wind, in wat voor vormen dan ook, niet ziek worden!!! Je wordt verkouden van een virus of bacterie, anders niet....Zo bestaat het echte gele verkoudheidssnot uit dode virus/bacterie en witte bloedcellen (die zelf sterven bij het doden van de 'indringers') Veel mensen geloven er zo heilig in dat je door tocht (en winterkou/ R in de maand) ziek kunt worden dat er miljoenen aan weerstandsverhogers worden verdiend....Die worden verkouden en denken dan: zal wel komen omdat ik op de tocht heb gestaan gister, of omdat ik die te dunne jas aanhad....en dat is dus Bullshit, want het heeft er niks mee te maken..
Je hebt vrijwel voortdurend bacterien en virussen in je lichaam en soms krijgen die de overhand op je immuunsysteem en word je ziek... Nogmaals, ik geloof best dat de kou van tocht een uitbraak van ziektekiemen kan veroorzaken, doordat je energie kwijtraakt om jezelf warm te houden
Charlie had die schimmel al onder de leden, daar kun jij absoluut niks aan doen, shit happens! Wie weet heeft de tocht het getriggerd, maar kan de schimmelinfectie niet hebben veroorzaakt  |
Zaterdag 2 Juni 2007 7:31 pm |
|
|
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
je heb t niet getypt.. maar als je goed leest bedoel je t wel zo.. ben niet dom
en dat is niet alleen op dit topic..
word er gewoon weg echt moe van
prima.. dan ga ik tog van fluffies ?
mn leven valt er niet mee in duigen hoor  |
Zondag 3 Juni 2007 11:13 am |
|
|
Tommy
Moderator

quote:
Oeiii hier maak je toch echt een fout, waar je jezelf te kort mee doet ilona. Wat er niet staat en wat niet gezegd wordt moet je ook niet horen of lezen. Ik herken het invullen van dingen heus..net als waarschijnlijk vele anderen, maar het IS niet gezegd..en dus maak je er in dit geval toch echt zelf iets van wat je niet aan staat. Niet zo handig en ook niet nodig. Wat iemand denkt weet je niet..dus waarom van t negatieve uitgaan? Lees wat er staat en maak er niet meer van...en zeker niet in negatieve zin.... dat is zonde , want t maakt je blijkbaar geirriteerd en moe .
Danny hoeft dus niet zn mond te houden omdat iemand dingen anders leest dan hij ze bedoelt  |
Zondag 3 Juni 2007 12:10 pm |
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
ik vond t ltijd leuk op t forum maar als ik stop doe ik mezelf echt niet te kort
lees alles nog even goed na.. dan kun je lezen hoe iemand iets bedoelt
nou bij deze dan danny.. bespaar je moeite om op mij te reageren.. want ik lees je niet meer  |
Zondag 3 Juni 2007 12:36 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Nee, niet met t weggaan mss, maar wel door te denken dat iemand je als minderwaardig behandelt? Ik heb gelezen wat er staat..en dat is niet wat jij nu zegt. Mjah, mss kun je t zelf na een tijdje nog eens terug lezen en zie je t dan ook anders? Dat kunnen wij natuurlijk niet voor je bepalen. Ik vind t jammer als je om deze reden weggaat, maar als je dat doet...dan wens ik jou en je vogels t aller beste  |
Zondag 3 Juni 2007 12:59 pm |
|
|
Danny
Moderator

Ik zet hier niet alleen mijn reacties voor jou neer,dus zou niet weten,waarom ik niet zou reageren. als jij die reacties niet leest,is dat jou ding.
Verder is denk ik wel heel duidelijk wat ik bedoel en ben jij de enige die er anders over denkt. Ik vind het jammer dat je zo denkt. |
Zondag 3 Juni 2007 1:22 pm |
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
hier ben ik de enige die er anders over denkt..
en ik laat me mn kaas niet tussen mn brood afhalen en al helemaal niet door 1 die net zolang als ik papegaaien bezit
ach weetje.. heb hier helenmaal geen zin meer om te blijven...
tommy jij ook en met je gaaitjes t allerbeste.. en de rest... tot ziens  |
Zondag 3 Juni 2007 3:47 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by OmaLisa
En een goede weerstand beschermd je wel degelijk tegen ziektes, daar hoef je niet altijd eerst die ziekte voor op te lopen om weerstand te krijgen, zoals bij griep.
Met een goede weerstand krijgen ziektes geen overhand.
Een goede weerstand krijg je door gezonde voeding, rust en beweging.
Ik denk nog steeds, je verstand gebruiken, en je vogel geen uren in een tochtige omgeving laten.
Wat voor mijn niet prettig aanvoelt, zal voor mijn papegaai ook niet prettig zijn, dat vind ik een goeie maatstaaf
Hoi Omalisa, ik denk dat gaaien een stuk beter tegen koude kunnen dan wij. Tenminste, zonder de dingen die ons beschermen: kleding.
Iago kan trouwens een stuk slechter tegen kou (nou ja, ertegen kunnen, hij vindt het iig een stuk minder prettig!) dan Zazu.
Denk dat een goede weestand helpt, maar ik denk niet dat ziekten helemaal van de lucht zullen blijven.  |
Zondag 3 Juni 2007 7:18 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Het is logisch dat Danny z'n eigen dierenarts in ieder geval goed vindt, anders ging 'ie denk ik wel naar een andere vogelarts. Tenminste, dat zou ik doen.. En dat heb jij ook gedaan toch, met Frowijn & Vermeulen?
Maar ik denk niet dat hij denkt dat die va als enige de waarheid in pacht heeft hoor.
 |
Zondag 3 Juni 2007 7:25 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
hier ben ik de enige die er anders over denkt..
en ik laat me mn kaas niet tussen mn brood afhalen en al helemaal niet door 1 die net zolang als ik papegaaien bezit
ach weetje.. heb hier helenmaal geen zin meer om te blijven...
tommy jij ook en met je gaaitjes t allerbeste.. en de rest... tot ziens
Het maakt toch niet uit of iemand al lang gaaien 'bezit'.. Er zijn mensen die járen een papegaai hebben, maar die er minder vanaf weten dan iemand die er nét een heeft. Dat hangt helemaal af van wat iemand wil leren, en hoeveel tijd iemand erin stopt.
--> En daar bedoel ik niemand mee!
(Danny probeert vlg mij ook niet het kaas van je brood af te eten hoor.. )
Het zou jammer zijn als je door een meningsverschil met iemand besluit te vertrekken. Op een forum hebben mensen zo vaak een meningsverschil. --> Da's alleen maar een bodem voor een gezonde discussie, waar we allemaal wat van kunnen leren. |
Zondag 3 Juni 2007 7:33 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Het zou jammer zijn als je door een meningsverschil met iemand besluit te vertrekken. Op een forum hebben mensen zo vaak een meningsverschil. --> Da's alleen maar een bodem voor een gezonde discussie, waar we allemaal wat van kunnen leren.[/quote]
Dat is absoluut zo! We hoeven het niet altijd eens te zijn! Iedereen mag er het zijne van denken
Trouwens, Oma Lisa....wat betreft je reactie over het gezonde verstand: daar ben ik het helemaal mee eens: dingen die jij echt niet prettig vindt, zijn waarschijnlijk ook niet prettig voor gaaien..  |
Zondag 3 Juni 2007 7:50 pm |
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
|
|
|
Er zijn zo veel mensen, en er zijn zo veel verschillen
Ik bekijk een situatie die bij mijn verantwoordelijkheid past, het is altijd nog mijn verantwoordelijkheid hoe ik met mijn papegaai omgaat en hem verzorgt.
Er zijn vele meningen en misverstanden zelfs van de beste vogelartsen onder elkaar, zelfs die komen er soms niet uit
Nu is het geen papegaai op je schouder, over tien jaar zeggen ze dat dat broodje aap was.
Nu is pellets het beste voer, en over 10jaar hebben ze weer een andere mening.
Als ik zie wat ik geleerd heb jaren lang in de gezondheidszorg, en wat nu weer allemaal verandert is, dan schrik je wel
Alles is verandert, wat je toen moest doen, mag nu absoluut niet meer, en ga zo maar door.
Maar zoals ik al zei, je vogel is jou verantwoording, en iedereen heeft het het beste met zijn beessie voor, of het een ander nu aan staat of niet, doet er niet ter zake, je doet het voor zijn bestwil, en daar gaat het toch om.
En als een andere een ander mening heeft, zijn goed recht, en jij doet het op een manier die bij jou past.
Tenminste zo doe ik dat, even goeie vrienden
Maar ik mag graag een mening van iemand anders horen, misschien leer ik daar nog van.
Dus kom op, geen kwaaie gezichten hoor!  |
Zondag 3 Juni 2007 8:41 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Heel mooi verwoord OmaLisa zo is het maar net!!! |
Zondag 3 Juni 2007 8:49 pm |
|
|

|
|