De advertentie van de Huisdiersuper

Ik maak me een beetje zorgen --> Borstbeen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
kira07
Beginnende vlieger

Ik maak me een beetje zorgen --> Borstbeen  Reageer met quote  

hoi allemaal
ik maak me een beetje zorgen over kira ze is namelijk denk ik een beetje te mager als je aan haar buikje voelt voel je namelijk haar borstbeen best duidelijk zitten zeg maar ze weegt 120 gram rn komt niet aan maar valt ook niet af heeft iemand misschien tips om haar een beetje aan te laten komen ze eet verder wel heel goed dus ik snap niet zo goed Embarassed
Bericht Zondag 20 Juli 2008 10:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: ik maak me een beetje zorgen  Reageer met quote  

Mag ik vragen hoe ze zit als je aan haar borstbeen voelt? Als ze zich helemaal lang maakt voelt het anders dan wanneer ze relaxed zitten. (Ik druk bij Iago altijd op z'n hoofdje, ik weet niet of je dat bij jouw vogeltje mag doen?)
Als ze verder niet afvalt denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Wat eet ze? Iago is een beetje aangekomen sinds hij de HPC (Harrisons pellets) kreeg.
Bericht Zondag 20 Juli 2008 10:27 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ik kan het voelen als ze zegmaar gewoon Zit ik kan wel eens proberen op haar hoofdje te drukken misschien voelt het amders.
ze eet nutribird en verder beetje fruit beetje groente ze lust geen trosgiers en eiervoer zijn die pellets die jij geeft heel veel duurder dan de nutribird??????
Bericht Zondag 20 Juli 2008 10:46 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bij ons grijsje voel je het borstbeen ook hoor, het is niet dat je helemaal geen borstbeen kan voelen bij je gaaitje maar het mag niet uitsteken zeg maar. Ik denk inderdaad dat je haar best verder kan wegen elke dag, best voor de morningdrop om zo haar gewicht in de gaten te houden en als ze niet afvalt dan zou ik mij niet teveel zorgen gaan maken. Gaaitjes kunnen best wat schommelen in gewicht hoor maar het mag niet teveel zijn. Ik kan daar bij jou gaaitje moeilijk een cijfer opkleven omdat ik er geen ervaring bij heb maar je kan altijd bij andere leden even informeren om een beeld te hebben, niet dat dat een streefcijfer mag zijn maar gewoon om een beetje een ideetje te hebben.
Bericht Zondag 20 Juli 2008 4:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ik ben nogal overbezorgt zegmaar het kan ook best zijn dat het wel meevalt maar ik dacht ik vraag het toch even dat elke dag wegen is wel een goed idee dat ga ik zeker doen Very Happy
Bericht Zondag 20 Juli 2008 8:03 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Re: ik maak me een beetje zorgen  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
(Ik druk bij Iago altijd op z'n hoofdje...)

Whahaha Sue Mr. Green Laughing Twisted Evil

Heb je een overzicht van hoe het gewicht verandert over een langere tijd, om te kijken of ze niet af is gevallen? Ik begin me zorgen te maken bij 10% geleidelijk over een lanere periode (en natuurlijk minder als het van dag op dag zou zijn, maar dat merk je waarschijnlijk ook aan andere dingen zoals hoe veel ze eet en de ontlasting).

Ik zou trouwens niet elke dag wegen; net als bij mensen kan het gewicht nogal schommelen ook als alles in orde is, en als je je snel zorgen maakt, is dat misschien niet de beste oplossing.

Verder de borstbeen... het is niet dat het helemaal niet te voelen is, of dat het niet echerp is, het gaat meer om de spieren/weefsels links en rechts van de borstbeen. Hoe hoog komen die ten opzichte van de borstbeen? Hier voel ik duidelijk de spier, daarna een dal en weer omhoog de borstbeen. De borstbeen is ook scherp, maar staat wel gelijk met de spieren, komt er niet boven ofzo.

Als het een beetje te begrijpen is Laughing

& Je kan natuurlijk altijd voor de zekerheid even een bezoekje brengen aan de vogelarts, dat is zowiezo goed een keer in de zo veel tijd voor een check-up, dan ben je ook weer gerustgesteld Smile
Bericht Maandag 21 Juli 2008 10:51 am
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

het steekt niet echt uit maar wel een beetje weet iemand van jullie misscien een goede vogelarts in de buurt van alkmaar heerhugowaard????
Bericht Maandag 21 Juli 2008 2:03 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 21 November 2008 2:02 pm
  Berichten van afgelopen: