|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| HELP! Allergie! Medinose --> Iemand ervaringen hiermee? |
|
|
Ik vroeg me af of iemand de medinose heeft geprobeerd? Een tijdje geleden had piepje 'm geprobeerd en zij had er positieve ervaringen mee: http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=6090
Ik vrees nl dat ik allergisch word voor mij vogels. Ik heb al verscheidene niesbuien gehad als ik Scuttle bij me had genomen en ik ben, als ik thuis ben, de hele tijd verkouden. |
Woensdag 9 Juli 2008 8:13 am |
|
|
Remco
Vlieger
Sue ik zou eerst even het voorjaar afwachten. Vorig jaar toen ik Leia net had was ik ook constant verkouden, nou wist ik dat ik hooikoorts heb maar het was erger dan normaal. Ik heb besloten te wachten tot het einde van de zomer voordat ik actie zou ondernemen en gelukkig had ik aan het einde nergens meer last van. Vergeet niet dat pollen makkelijk tussen de veren van je vogels blijven zitten (zeker als ze buiten zijn geweest), dus als je ze bij je neemt en aait, komen die pollen weer los. |
Woensdag 9 Juli 2008 10:03 am |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Jee, ik hoop echt dat het is wat Remco schrijft.
Misschien zou je dat uit kunnen proberen door ze goed te douchen en dan een paar dagen binnen te houden. Kijken of het dan iets minder is?
Ik duim voor je dat het dat is  |
Woensdag 9 Juli 2008 10:07 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

he gets Sue.....ik hoop echt dat het niks met je vogels te maken heeft en dat je het misschien met die medinose kunt oplossen?
Ik dacht dat het hooikoorts seizoen over was... |
Woensdag 9 Juli 2008 10:53 am |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
|
|
|
Vervelend Sue
Ik ken medinose niet, dus daar kan ik je geen raad over geven.
Ik zou even het hooikoorts seizoen afwachten. Allergieen versterken elkaar, als je immuunsysteem eenmaal overuren draait vanwege de ene allergie, reageert het ook feller op andere allergien. Dus het kan goed zijn dat het hooikoorts seizoen je allergie voor de vogels versterkt en dat het vanzelf over gaat.
Voor de rest van het hooikoorts seizoen kun je natuurlijk wel iets slikken, Aerius en Loratidine werken bij de meeste mensen goed. Ik gebruik zelf Aerius. Vroeger gebruikte ik Loratidine, dat werkt ook prima maar de plaatselijke apotheek heeft alleen dure Loratidine pillen (Loratidine is het werkzame bestanddeel, je hebt merkloze pillen en dure pillen met dat spul erin). Een bijwerking van Aerius kan wel hoofdpijn zijn, ik stop om de zoveel tijd even met Aerius (zorgvuldig getimed op dagen dat ik zo min mogelijk met allergieopwekkers in aanraking kom) om daarna weer te beginnen. Overigens is hoofdpijn door Aeriues vrij zelfzaam, maar ik ben van mezelf redelijk hoofdpijn-gevoelig.  |
Woensdag 9 Juli 2008 11:02 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ha Sue, hopelijk is het echt niet met de vogels te maken. Kan je anders niet ff bloed laten prikken of zo'n allergie-test laten doen, dan weet je het toch zo? Hopelijk is het niks met de gaaitjes te maken maar ook als het niet zo is kan je er wel achter komen wat het wel is op die manier.  |
Woensdag 9 Juli 2008 11:03 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Mmm ik vind het raar dat juist Scuttle; Zazu is een veel stoffigere vogel toch ? En als het de ontlasting zou zijn (een of andere eiwit daarin, dacht ik), heeft het weer weinig te maken met de vogel bij jou (of moet hij onder poep zitten maar dat lijkt mij niet eh). Ik hoop hoe dan ook dat het iets anders is !
 |
Woensdag 9 Juli 2008 12:48 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Nee hoor het hooikoorts seizoen is nog niet over hoor ik heb er ook volop last van.
Ik heb er ook aangedacht dat ik allergisch ben voor de gaaitjes.
Ik heb het zo ongeveer iedere 3 maanden niets help en loopt zo erg op dat ik er ziek van word zere keel niezen verkouden koorts noem maar op.
Sue heb jij dat apparaat al geprobeerd= |
Woensdag 9 Juli 2008 1:05 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
|
|
|
Sorry dat ik een tijdje niet heb gereageerd.. Kop in het zand reactie, misschien?
Allereerst: Heel erg bedankt voor het meedenken! Hoewel het misschien niet zo leek (omdat ik niet reageerde) ben ik erg blij met de reacties!!!
Remco: Ik heb het idee dat het echt van Scuttle is. Ik begin namelijk ontzettend te niesen als ik hem onder mijn neus houd. Het is echt niet leuk. Dat pollenverhaal zou natuurlijk wél kunnen, maar.. Zouden zijn veren meer pollen vasthouden dan bijvoorbeeld de veren van Zaaz?
Esjo: Ik zal ze eens douchen en een paar daagjes binnen houden. Ze zullen waarschijnlijk gaan protesteren. Misschien kan ik Scuttle alleen binnen houden aangezien de reactie op hem het heftigste is.
Laura: Ik dacht ook dat het hooikoortsseizoen over was. Het schijnt dat veel bomen enzo toch nog iets afgeven? Ook een grasveld dat pas gemaaid is, is een ramp voor me.
Whisper: Het zou op zich best kunnen dat de allergieën elkaar versterken, daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Ik wist dat allergie een overgevoelig immuumsysteem was (in de zin van reageren op zinloze dingen zoals pollen) en dat je daardoor vatbaarder was voor ziekten maar aan allergie heb ik dus niet gedacht. Bedankt!
Ik heb trouwens allemaal tabletjes loratadine in huis. Ik slik ze best vaak op het moment maar het lijkt alsof ik er immuun voor word.
Sarah: Als het aanhoudt, dan zal ik er inderdaad aan moeten geloven. Ik ben ongelooflijk panisch voor prikken, hoewel het ALTIJD meevalt als ik ben geweest. Bedoel je met die andere test die plakkers op je rug? Die reageerden niet toen ik jong was. En dat terwijl ik echt allergisch was voor vogeltjes. Maar het is het proberen waard!!!
Shi: Ik vind het ook vreemd. Stofvogels zijn vaker boosdoeners van allergieën.. Scuttle ruikt wel heel erg 'kruidig'.. Misschien heeft het daarmee te maken?
Millie: IK heb het apparaat nog niet geprobeerd. Heb je op dit moment ook nog last van hooikoorts? |
Vrijdag 18 Juli 2008 9:41 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik weet eerlijk gezegd niet juist of dat met plakkers is dat ze werken Sue, heb het zelf nog niet gehad maar ik weet dat ze op die manier wel kunnen uitvissen op wat je precies reageert. Je kan altijd eerst ff informeren hoe zo'n test juist verloopt vooraleer je hem laat doen. Maar dan ben je wel zeker natuurlijk hoe en wat.  |
Vrijdag 18 Juli 2008 9:44 am |
|
|
Remco
Vlieger
Sue krijgt Scuttle ander voedsel dan de rest van de papegaaien. Ik heb namelijk net op het internet gelezen dat je ook een allergie voor de uitwerpselen van dieren kan krijgen, die wordt veroorzaakt door stoffen die erin zitten waarvoor je allergies bent/kan zijn. Kwa veren lijkt het me dat het alleen kan als het soms bij Scuttle is maar als het iedere keer alleen bij hem dan zou ik de oorzaakt ook ergens anders zoeken. Anders toch wat Sarah al zei gaan bloedprikken en het is echt niet eng en je zegt het zelf achteraf valt het altijd mee. Je moet weten dat je de angst meestal zelf aanpraat (dat is precies de reden waarom je niet moet toegeven aan de angst van je vogels en dat heb ik je vaak genoeg horen zeggen ) |
Vrijdag 18 Juli 2008 10:16 am |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Bloedprikken is echt wel doodeng (en valt achteraf gezien inderdaad altijd mee) maargoed. Het is wel belangrijk om te weten wat het precies is.
Ik heb het ook al over de ontlastign gehad een paar berichten omhoog, maar dan vroeg ik me af - waarom is het net als Scuttle bij haar zit? Hij is toch niet met ontlasting beplakt... |
Vrijdag 18 Juli 2008 11:25 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Gek dat vooral Scuttle je zulke problemen geeft...maar het komt vast wel goed hoor! Ookal moet je misschien bloed laten afnemen, maar dan kunnen ze misschien wel iets doen?? |
Vrijdag 18 Juli 2008 12:39 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Whisper: Het zou op zich best kunnen dat de allergieën elkaar versterken, daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Ik wist dat allergie een overgevoelig immuumsysteem was (in de zin van reageren op zinloze dingen zoals pollen) en dat je daardoor vatbaarder was voor ziekten maar aan allergie heb ik dus niet gedacht. Bedankt!
Ik heb trouwens allemaal tabletjes loratadine in huis. Ik slik ze best vaak op het moment maar het lijkt alsof ik er immuun voor word.
Ik ben heel licht allergisch voor bepaald fruit en merk dat ik er veel meer last van heb als ik al een allergische reactie heb op iets anders. Dus volgens mij versterken allergien elkaar echt.
Als de Loratidine niet werkt, probeer dan eens Aerius. Heeft in principe dezelfde werkzame bestanddelen maar zit net iets anders in elkaar. Dus misschien dat die wel weer helpt. |
Zondag 20 Juli 2008 7:00 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
quote:
Originally posted by Whisper
Ik ben heel licht allergisch voor bepaald fruit en merk dat ik er veel meer last van heb als ik al een allergische reactie heb op iets anders. Dus volgens mij versterken allergien elkaar echt.
Eens; ik heb hier hetzelfde gehad. |
Maandag 21 Juli 2008 10:54 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 29 Augustus 2008 11:12 pm
|
|
|
|