HELP! Allergie! Medinose --> Iemand ervaringen hiermee?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Ik weet eerlijk gezegd niet juist of dat met plakkers is dat ze werken Sue, heb het zelf nog niet gehad maar ik weet dat ze op die manier wel kunnen uitvissen op wat je precies reageert. Je kan altijd eerst ff informeren hoe zo'n test juist verloopt vooraleer je hem laat doen. Maar dan ben je wel zeker natuurlijk hoe en wat. Wink

Ik ga eens informeren... Ik heb niet zo'n fantastische band met mijn huidige huisarts. Eerst had ik een hele fijne maar na de verhuizing.. Sad
Bericht Dinsdag 22 Juli 2008 10:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Remco
Sue krijgt Scuttle ander voedsel dan de rest van de papegaaien. Ik heb namelijk net op het internet gelezen dat je ook een allergie voor de uitwerpselen van dieren kan krijgen, die wordt veroorzaakt door stoffen die erin zitten waarvoor je allergies bent/kan zijn. Kwa veren lijkt het me dat het alleen kan als het soms bij Scuttle is maar als het iedere keer alleen bij hem dan zou ik de oorzaakt ook ergens anders zoeken. Anders toch wat Sarah al zei gaan bloedprikken en het is echt niet eng en je zegt het zelf achteraf valt het altijd mee. Je moet weten dat je de angst meestal zelf aanpraat (dat is precies de reden waarom je niet moet toegeven aan de angst van je vogels en dat heb ik je vaak genoeg horen zeggen Wink)

Ik ben ook een beetje allergisch voor Iago, maar lang niet zo erg als voor Scuttle. Ze krijgen hier allemaal hetzelfde eten, dus daar kan het niet aan liggen? Sad
Bedankt voor het meedenken! Hulde!
Bericht Dinsdag 22 Juli 2008 10:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Ik heb het ook al over de ontlastign gehad een paar berichten omhoog, maar dan vroeg ik me af - waarom is het net als Scuttle bij haar zit? Hij is toch niet met ontlasting beplakt...

Hahaha nou soms wel hoor. Wheezy maakt er af en toe (maar lang niet altijd) een sport van om op Scuttle te poepen. Dit is al een tijdje niet meer voorgekomen trouwens.
Bericht Dinsdag 22 Juli 2008 10:59 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Gek dat vooral Scuttle je zulke problemen geeft...maar het komt vast wel goed hoor! Ookal moet je misschien bloed laten afnemen, maar dan kunnen ze misschien wel iets doen??

Ik vind het ook raar.. Sad Allergisch voor Zaaz had me logischer geleken al nies ik wel als ik zijn kooi uitveeg. (stofjes)
Bericht Dinsdag 22 Juli 2008 11:00 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Ik ben heel licht allergisch voor bepaald fruit en merk dat ik er veel meer last van heb als ik al een allergische reactie heb op iets anders. Dus volgens mij versterken allergien elkaar echt.

Als de Loratidine niet werkt, probeer dan eens Aerius. Heeft in principe dezelfde werkzame bestanddelen maar zit net iets anders in elkaar. Dus misschien dat die wel weer helpt.

Ik ga zoeken naar Aerius. Very Happy Er zijn ook nog andere stoffen, de naam ben ik kwijt. Het zit in Allerfree meen ik? Of is dat dezelfde stof?
Is Aerius ook op recept verkrijgbaar?
Bericht Dinsdag 22 Juli 2008 11:01 am
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Ik ga zoeken naar Aerius. Very Happy Er zijn ook nog andere stoffen, de naam ben ik kwijt. Het zit in Allerfree meen ik? Of is dat dezelfde stof?
Is Aerius ook op recept verkrijgbaar?

Ik heb inderdaad een recept voor Aerius. Maar er zit niks schadelijks in, dus toen ik mijn huisarts uitlegde dat ik van Loratidine wilde overstappen naar Aerius heeft hij zonder vragen een recept voorgeschreven. Wat in Allerfree zit weer ik niet, dat heb ik nooit gebruikt.
Bericht Dinsdag 22 Juli 2008 3:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Het is dus alleen op recept verkrijgbaar? Ik heb het nog niet gezien in de apotheek??
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 10:46 am
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Hee Sue, ik heb es zo'n allergietest gedaan. Ik was ook steeds verkouden etc, wat uiteindelijk door te veel stress kwam, maar goed. Ze hadden bij mij geen bloed geprikt hiervoor (gelukkig maar, want dat vind ik echt niet leuk Crying or Very sad ). Ze hadden in mijn onderarmen aan de binnenkant hele kleine prikjes gedaan met een stof waarvoor ik allergisch zou kunnen zijn. Ik geloof een stuk of 10. Die prikjes waren echt niet zo erg, ik herinner me het in ieder geval als wel interessant Razz Daarna moest ik even wachten, en als het rood zou worden om 1 van de prikjes zou ik allergisch zijn voor die stof. Ze deden dat in het ziekenhuis trouwens, dus dan heb je ook niet veel met je huisarts te maken Smile
Ik hoop trouwens dat je echt niet allergisch bent voor je vogels! Zou heel rot zijn Sad
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 10:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Het is dus alleen op recept verkrijgbaar? Ik heb het nog niet gezien in de apotheek??

Het is te krijgen bij de apotheek maar volgens mij inderdaad alleen op recept.
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 11:02 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmpf, dus ik moet eerst mijn huisarts bellen. Grmbl, ik vind haar al niet zo heel erg aardig. Laughing (Niets mis met haar, alleen met onze match)

Dat klinkt nog best eng hoor Linde.. Het is zo te horen een test met naalden? Shocked Het gaat me meer om het concept naalden dan wat er mee gebeurt denk ik. Embarassed Ook naaien kan ik niet, mijn ogen gaan automatisch dicht als ik een naald in mijn handen zie. Laughing
Bericht Zondag 27 Juli 2008 11:10 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sue, nu niet om moeilijk te doen of zo maar als je gaat naaien met je ogen dicht dan is dat om problemen vragen natuurlijk en ga je zeker in je vingers prikken. Nee! Nee!

Nee, serieus. Dat was weer ff stout van me. Embarassed
Ik kan goed begrijpen dat je die angst hebt, zo zijn er veel mensen maar helaas denk ik dat het toch voor je eigen goed zou zijn om die test te ondergaan. Dan weet je normaal zo hoe en wat.
Makkelijk praten voor mij natuurlijk, ik moet het niet doen maar misschien kunnen ze je dan met zekerheid is voorschrijven om je klachten tegen te gaan en kan je weer zonder niezen en verkoudhiedsverschijnselen knuffelen met Scuttle. Zou toch mooi zijn. Rolling Eyes
Bericht Zondag 27 Juli 2008 11:28 am
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Hmpf, dus ik moet eerst mijn huisarts bellen. Grmbl, ik vind haar al niet zo heel erg aardig. Laughing (Niets mis met haar, alleen met onze match)

Dat klinkt nog best eng hoor Linde.. Het is zo te horen een test met naalden? Shocked Het gaat me meer om het concept naalden dan wat er mee gebeurt denk ik. Embarassed Ook naaien kan ik niet, mijn ogen gaan automatisch dicht als ik een naald in mijn handen zie. Laughing

hmm ja, dan wordt het wel lastig Razz
Bericht Zondag 27 Juli 2008 1:50 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Ik ben het trouwens wel met Sarah eens hoor.. Zo'n test duurt niet zo lang, en is totaal niet gevaarlijk. En als je er daardoor achter kan komen of en waarvoor je allergisch bent, zou ik het wel doen.. Tot op een zekere hoogte kun je jezelf ook een beetje voor de gek houden met dit soort dingen, en ik denk dat het dan wel belangrijk is dat je weet wat er aan de hand is voordat je lichaam zich aanpast aan je vermoedens zeg maar...
Bericht Zondag 27 Juli 2008 1:53 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik ben echt panisch voor naalden en moest laatst een allergie test doen. Ik kan je zeggen dat het meeviel, en ik ben echt niet dapper als het op naalden aankomt.

Ik zou je huisarts trouwens gewoon bellen en vragen naar een Aerius recept. Die van mij faxte het meteen naar de apotheek, ik hoefde niet langs te komen. Ik heb gewoon uitgelegd dat de Loratidine niet meer optimaal werkte en ik Aerius eens wilde proberen (goede verhalen over gehoord), dat was voldoende. Dus dan hoef je haar niet te zien Smile.
Bericht Zondag 27 Juli 2008 5:24 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 22 Augustus 2008 1:44 am
  Berichten van afgelopen: