Koko de meyer van 8 weken heeft een enorme hekel om in zijn kooi te zitten, maar ik moet ook weleens een boodschap halen.
Hij kan nog niet goed op zijn stokken zitten en gaat dan de bodem op.
Daarna gaat hij aan het klimmen en blijft hangen met 1 teentje aan de tralie van de kooi draait zijn rugje tegen de tralie en probeert zo los te komen.
Het is gewoon eng want je denkt dat hij dood is want hij hangt uitgeput tegen de kooi.
Heeft iemand een tip wat ik hier aan kan doen? Ze gaan mee naar de camping en ook daar ga je weleens weg. De kooi heeft horizontale tralies.
miss een kleinere kooi kopen
joske was ook te jong om in zijn hoge kooi te zitten en toen heb ik hem een tijdje in een kleine kooi gedaan omdat hij ook moe was als hij naar boven geklommen was. ik deed hem toen in een kleinere kooi waar jefke in gewoond heeft toen hij nog te klein was om op zijn stok te zitten
miss is dat een oplossing want toen hij naar beneden viel deed hij zich geen zeer
jonge vogeltjes kun je het beste in een wat kleiner kooitje houden, pas als ze echt goed kunnen zitten en klimmen kun je de overstap maken naar een echte papegaaienkooi...Plaats anders de stokken tijdelijk heel laag, vlak boven de bodem...
Ik laat Cleo ook wel eens een uurtje in de kooi zitten als ik gewoon thuis ben overdag, want ze ging in de kooi zitten met weggaan van mij associeren. Met geschreeuw tot gevolg. Misschien een tip voor de toekomst?
Donderdag 17 Juli 2008 10:13 am
Fluffy Sue Site Admin
Re: Hellup: Jonge meyer Koko hangt zijn eigen op
Het klinkt erg vreemd.. Ik weet niet precies wat ik me erbij moet voorstellen eerlijk gezegd.. Ik zou iig een kleinere kooi aanschaffen of proberen te lenen. Hij kan neem ik aan nog niet vliegen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook wel nog een beetje jong vind. Misschien inderdaad toch even een kleinere kooi gebruiken nog even en pas dan de grotere kooi introduceren want nu is het toch nog wat vroeg.
Heb je ondertussen al een iets anders in het gebruik?
toen ik kira kreeg was ze 7 weken en kira kon met iets van 12 weken echt een beetje goed op een stok blijven zitten dus8 weken is veel te jong om een baby papegaai in een papegaaienkooi te stoppen ik zou je papegaaietje nog even lekker in een soort doosje of boxje of hoe je het wilt noemen doen en eigenlijk moet je ook uitkijken met een kleinere kooi want daar kunnen ze ook in gaan klimmen en dan kunnen ze als nog vallen
Maandag 21 Juli 2008 10:08 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 10:57 am