|
|
|
tasja
Eitje
| harry's nagels |
|
|
Wij hebben Harry nu een jaar, en toen hij bij ons kwam was hij twee en had hij mooie korte nageltjes.
Zijn vorige eigenaren deden naar niks bijzonders voor, nooit geknipt of wat dan ook, alleen een slijtstok.
Wij hebben ook zo'n stok, maar harry's nagels worden nu echt te lang, vooral voor.
Harry is (nog) niet zo tam dat wij hem kunnen vastpakken om zelf zijn nagels te knippen/vijlen.
Dus mijn vraag eigenlijk ,wat kunnen we het beste doen?
Groetjes Natasja |
Donderdag 7 Juni 2007 7:40 pm |
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
Nou, ik heb pas de nagels van Zorro laten knippen, ik doe dat dus nooit meer
Het is wel net de puntjes eraf, maar Zorro kan zich nu niet goed vast grijpen, en duvelt nogal een ergens van af
Moet ik wel erbij zeggen dat Zorro (grijsje) overal mee naar toe gaat, hij zit dan op een opstap stok, dus ergens vanaf vallen kan gevaarlijk zijn
Nee voor mij hoeft het niet meer dan maar wat krassen op mijn arm.
Maar als ze echt veel te lang zijn en hij heeft er last van, zou ik ze laten knippen.
Maar als je goede slijtstok heb, moet dat toch voldoende zijn  |
Donderdag 7 Juni 2007 8:13 pm |
|
|
Danny
Moderator

Tja,als je het zelf niet aan durft,zou ik ze laten knippen.
slijtstokken helpen helaas niet altijd.
Vooral de kakatoes hebben op dit moment echte scheermesjes,dus die mogen er deze week echt aan geloven. |
Donderdag 7 Juni 2007 8:34 pm |
|
|
|
|
tasja
Eitje
Wij zelf hebben geen last van z'n scherpe nagels, eerder van z'n scherpe snavel maar als ik harry op een vlakke ondergrond zet, lijkt het wel of hij er zelf last van heeft.
Beetje domme vraag, maar door wie kan je ze laten knippen dan? Door wie laten jullie dat doen?
Alvast bedankt, groetjes Natasja |
Vrijdag 8 Juni 2007 6:37 am |
|
|
Danny
Moderator

Eerder lieten we dat bij de handelaar doen of bij de VA.
We willen ons er nu zelf aan gaan geven,omdat we ook niet steeds de zin en tijd hebben,om alleen ff voorde nageltjes naar 1 van de 2 te gaan.
Maar zijn de nageltjes van Harry mss. te ver doorgegroeid??
Jip hier heeft bijv. 1 nageltje dat super snel groeit en dat merk je dan ook aan haar,als deze te lang wordt. |
Vrijdag 8 Juni 2007 7:15 am |
|
|
tasja
Eitje
nee precies, het is inderdaad niet handig om daarvoor naar de VA te moeten maar ik denk dat er niets anders opzit dan maar. tenzij er iemand in de buurt van Haarlem woont die het aandurft zijn nagels te knippen maar dat denk ik niet.
maar wat bedoel je met te ver doorgegroeit danny? Zijn achterste nageltjes zijn wel vrij kort, maar die voorste zijn een stuk langer geworden. |
Vrijdag 8 Juni 2007 12:25 pm |
|
|
|
|
Danny
Moderator

Jip heeft bijv. een nagel die groeit echt in een rondje,als we het heleaal zouden laten doorgroeien. maar ik denk dat dat een afwijking is.
Moet er wel bij zeggen,dat bij hun de slijtstokken wel heel goed helpen. |
Vrijdag 8 Juni 2007 2:19 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: harry's nagels |
|
|
Hoi Tasja, wat voor slijtstok hadden die mensen? (welke maat? Heb jij een andere?) En waar hadden ze die slijtstok hangen? Bovenin de kooi? Waar heb jij hem hangen? |
Vrijdag 8 Juni 2007 2:47 pm |
|
|
tasja
Eitje
Hoi!
Wij hebben hem bij z'n voerbakje hangen, hij zit er ook regelmatig op! We hebben wel een andere gekocht dan zij hadden omdat deze erg smerig was. Omdat de nieuwe stok na een week gedeeltelijk afbrak hebben we ook deze weer verwijderd. Nu hangt er een kleinere in en ik vind deze minder goed werken, dus het ligt waarschijnlijk wel aan de slijtstok. Ik ben nu op internet aan het zoeken naar een goede, maar misschien hebben jullie tips?
Ik hoor het graag, groetjes Natasja |
Zondag 10 Juni 2007 4:17 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ehmmm als je er aan kan komen, kijk dan eens naar een sandy perch. Die zijn lichter en werken toch heel goed. Ik heb er één voor Scuttle. |
Zondag 10 Juni 2007 4:35 pm |
|
|
tasja
Eitje
oke ik ga ernaar opzoek ik zie zoveel verschillende op internet, heb geen idee welke nou het beste werken. |
Zondag 10 Juni 2007 4:40 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ja er zijn er best veel he! Die sandyperch is vooral lekker licht. De tralies verbuigen namelijk nogal snel bij die zware stokken! |
Zondag 10 Juni 2007 4:47 pm |
|
|
|
|
Angela1980
Net uit het ei
hier worden de nagels van de kaketoes regelmatig geveild ik kan bij terra makelijk de nagels vijlen maar bij coco niet want die wilt de vijl hebben en doet daar alles voor dus ook bijten. coco gaat daarom in een handdoek uit behoud van mijn vingers.
als je denkt dat het je niet lukt om zelf de nagels te doen zou ik toch naar een va gaan want als je het zelf al een beetje eng vind voelen ze dat en dan ......... |
Maandag 11 Juni 2007 7:15 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ai, tja een kaketoe wil je niet in je vingers hebben hangen.. Jammer dat Coco zo geobsedeerd is door de nagelvijl.
Groeien de nagels van jouw kaketoes ook zo ontzettend snel? |
Maandag 11 Juni 2007 7:17 pm |
|
|
Angela1980
Net uit het ei
ja erg snel ik moet ze toch wel wekelijks bijhouden. meestal krijgt coco de vijl even als ik klaar ben met hem. als beloning |
Dinsdag 12 Juni 2007 1:27 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 21 November 2008 12:51 pm
|
|
|
|
|