|
|
|
patrick32
Eitje
|
| Beginnersvragen |
|
|
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, dit omdat ik van iemand een edelpapagaai over kan nemen.
Ik wil dit alleen doen als ik erg goed geinformeerd ben over dit schitterende dier, zodat ik er geen spijt van krijg of onverwachts voor verassingen sta.
Eerst even wat info over ons gezin en de papagaai.
We wonen nu met zn 3en en ons dochtertje is nu 3 maanden oud.
We hebben zelf nog geen huisdieren wel heeft mijn vader 20 jaar een dierenwinkel gehad waar wij zelf ook een paar jaar in gewerkt hebben. Ook hebben mijn ouders 2 roodstaarten gehad.
Ik werk fulltimen en mijn vriendin 3 dagen in de week, dit betekend dat de edelman 3 dagen alleen zit van 8 tot 6.
De huidige eigenaar zegt dat hij hier erg aan gewend is.
De edelman is nu bijna 2 en is met de hand groot gebracht en dus heel tam, ook zegt hij al wat woordjes. Hij zit nu in zijn leerfase en de eigenaar is daar erg geduldig mee bezig.
Ook zit hij vaak bij hun kleine meid van 3 op schoot.
Nu mijn vragenlijstje...
1, Ten eerste natuurlijk de vraag wat zouden jullie doen? in onze situatie?
2, Hoe zit het met het stofgehalte tijdens de rui? maar ook het gehela jaar door? en is het een rommelkont die veel troep maakt wat dus buiten de kooi terecht komt? (we hebben hoogpolig tapijt vandaar)
3, wat voor een koste brengt het met zich mee? we weten al dat ze veel gevariierd eten nodig hebben en veel soorten fruit per dag de kooi (een hele grote) en speeltjes zitten er bij.
We zijn allebei ontzettend gek met dieren en dit is absoluut geen opwelling, we willen gewoon erg goed weten waar we eventueel aan beginnen en dus niet wat veel mensen doen het beest gewoon aanschaffen en maar zien hoe het bevalt.
Ik hoop day jullie ons wat tips en info kunnen geven, hiervoor alvast mega bedankt!!
Patrick en Barbara |
Donderdag 7 Juni 2007 6:15 pm |
|
|
|
|
Danny
Moderator

Hoi Patrick.
ik sluit dit topic,aangezien je een dubbel topic hebt geopend.
Voor de reactie zie : http://www.fluffies.org/nl/ede.....t6608.html |
Donderdag 7 Juni 2007 7:58 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Woensdag 7 Januari 2009 7:48 pm
|
|
|
|
|