Emma is in 2 dagen tijd bijna 20 gram afgevallen en ik begin me nu zorgen te maken. Ze is wel iets rustiger als normaal maar dat komt omdat ze net gewiekt is. Ze eet nog steeds goed, fluit en brabbelt erop los en vanmiddag was ze mijn moeder nog aan het natspatten (in de waterbak zitten en dan heel hard gaan bewegen zodat het water overal heenvliegt ).
Dus alles gaat goed en toch valt ze af. Hoe kan dit?
Ik ga morgen even met Thiely contact opnemen en dan moet ik maar verder kijken. Ze is natuurlijk wel net gewiekt en moet nu meer bewegen om ergens heen te gaan (ipv vliegen) dus ik dacht dat het misschien daar aan kan liggen?
Nee ik had voor de zekerheid Bob er ook op gezet (aangezien hij altijd evenveel weegt).
Ik had haar gisteren warme, geweekte pellets gegeven en daarna gewogen. Toen zat ze alweer op 419 gram en net op 404 gram dat is wel erg veel erg snel. Maar toch raar dat ze gisteren na het eten veel was aangekomen
Nee ik heb me echt niet vergist. Gistermiddag haar gewogen (rond de 410,normaal 420-430) dus haar tegen het avondeten aan warme pellets gegeven. Toen weer gewogen (419) terug gezet in haar kooi. 's avonds waren de pellets helemaal op dus nieuwe erin gedaan. Vanochtend waren ze weer bijna helemaal op en toch is ze zo in gewicht gedaald.
Ik zal haar morgenochtend meteen weer wegen en als ze dan weer gedaald is zal ik toch maar eventjes contact opnemen met een VA.
Net mailtje terug gekregen. Ik hoef me geen zorgen te maken
Op deze leeftijd is 400 gram goed en alles wat erboven zit meegenomen.
Langzaam aan zal ze steeds dezelfde hoeveelheid gaan eten en met een jaar hoort ze op ongeveer 450 te zitten.
Ik voel me meteen een stuk beter
Ja nu kan ik rustig gaan slapen
Heb haar net nog een keertje gewogen (ze eet 's avonds laat meestal nog wat) en ze zat alweer op 414 dus het gaat de goede kant op.
Ik ben ook zo'n onzettende stresskip
Kom ik beneden om haar te wegen zegt mijn vader: Ja ik heb haar er net ook alweer uit gehad . Hij maakte zich dus ook zorgen, wel lief.