De advertentie van de Huisdiersuper

aanschaffen papegaaien: wel of niet?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hey Sarah, kan je 'm niet een beetje douchen als hij nog niet heeft gedronken? Very Happy
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 9:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Hey Sarah, kan je 'm niet een beetje douchen als hij nog niet heeft gedronken? Very Happy

Dit is ook best grappig, ik heb daarnet een reactie geplaatst op "Joske drinkt niet meer" dat ik hem met de plantenspuit wat nat heb gespoten en dan komt hij toch drinken aan die spuit en dan kom ik hier en krijg ik ineens het gevoel dat ik iets gemist heb maar had deze vraag nog niet gezien dus Arrow Uitleg staat bij "Joske drinkt niet meer" maar wel een goede tip Sue, maar had hem al gebruikt. Wink
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 9:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Da's inderdaad grappig. Toevallig he? Goed dat je het zelf al had verzonnen. Very Happy
Bericht Zondag 20 Januari 2008 12:07 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Thanks. Laughing Wink
Bericht Zondag 20 Januari 2008 2:42 pm
sneeuwkat
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hoi allemaal,

Dank je wel voor al jullie reacties!! Very Happy
Het heeft me heel erg geholpen om een gewogen keuze te maken.
Zo heb ik nog even heel hard zitten denken over een dwergara en ik ben nog gaan kijken bij iemand met een dwergara (nobilis). Het beestje was prachtig maar ook verkeerd opgevoed en hij wist het hele huishouden te manipuleren. Hoewel hij zich op het eerste zicht innemend gedroeg, wist hij iedereen zijn plek duidelijk te maken. Vrouwtje was van hem. Meneer moest maar uit de buurt blijven en als meneer muziek wilde luisteren dan ging de papegaai "meezingen" = krijsen. Het leek leuk maar hij maakte het die man onmogelijk om muziek te luisteren of te spelen. Zijn grote hobby. Sad
Mijn conclusie was: leuke vogel maar hij heeft echt heel duidelijk een heel goede opvoeding nodig anders krijg je een kleine terrorist in huis.

Daarna ben ik gaan nadenken over een BB maar die vind ik echt niet mooi dus dat viel weer af. Toen heb ik een jardine overwogen maar ik voelde me al veel te onzeker. Ik durfde het niet meer te proberen. Confused

Want alles bij elkaar ben ik tijdens mijn zoektocht vreselijk onzeker geworden. Kan ik wel een grote papegaai opvoeden? Zo vroeg ik me af.
Mijn vriend zag een grote toch al niet zo zitten, die had liever weer een aga.
En ineens werden de aga's voor mij steeds aantrekkelijker. Wat heb ik die beestjes onderschat! En waarin doen ze eigenlijk onder voor hun grote broers?
Ze kunnen geen eten vasthouden met hun pootje (een hele schattige eigenschap van hun grote broers) maar voor de rest zijn ze erg leuk. Nieuwsgierig, ondernemend, brutaal en lief.

Dus ik ben op zoek gegaan naar een aga. Ik wilde geen groene want dan zou ik steeds aan Gipsy moeten denken en dat is zo al moeilijk genoeg.
Ik viel voor een blauwe (Roseicollis violet) en het heeft me heel veel moeite gekost om een kweker te vinden die me er 1 wilde verkopen maar het is gelukt!
Sinds een week heb ik weer een aga van ongeveer 7 of 8 weken. Onzeker en al ben ik ermee aan de slag gegaan en ik geloof dat het goed gaat. Mijn aanpak is paaien met trosgierst. Die moet hij uit de hand eten. Dat gaat heel goed en hij durft nu ook op te stappen al is hij daar nog niet heel zelfverzekerd in.

Vandaag hebben we hem precies een week en er gebeurde iets moois.
Ik heb hem tot nu toe elke dag meegenomen naar de badkamer als ik ging douchen. Hij zat dan op de wasmachine tot ik klaar was. Gisteren had hij echter ineens interesse voor het douchen en hij zat op de wasbak voor de douche heen en weer te bewegen om de afstand in te schatten maar hij durfde de sprong niet aan (hij is gewiekt).
Vandaag heb ik hem daarom maar meegenomen in het douchehokje. Ik denk: eens kijken wat hij doet. Maar het was OK. Hij zat relaxed op mijn hand. Toen het water aan en ook dat was OK. Ik ging onder het water staan met hem op mijn hand een eindje van het water vandaan. Ook OK. Hij zat lekker bol en ontspannen op mijn hand. Ondertussen kreeg hij allemaal kleine druppels op zich en ik geloof dat hij het wel lekker vond. Laughing
Morgen ga ik het weer proberen. Als ie wil dan is het goed, wil hij niet dan mag ie weer op de wasmachine zitten.

Kun je nagaan, het is geen handopfok. Hij is binnen een week tam genoeg om op de hand te komen en mee te gaan in de douche!
Ik dacht echt dat ik droomde Hartje
Ik moet alleen oppassen dat het niet te snel voor hem gaat.

Nou, tot zover mijn verhaal.

Misschien dat ik in de toekomst wel een grote papegaai aandurf maar voorlopig ga ik het maar eens proberen helemaal goed te doen met onze nieuwe aga.
Bedankt voor alle hulp!

Groetjes,
Cindy
Bericht Donderdag 31 Januari 2008 11:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cindy,

dat is een mooi verhaal. Gefeliciteerd trouwens met de aankoop. Ben er zeker van dat je met alle liefde in jullie hart jullie aga'tje gaan verzorgen en het beste ervoor gaan doen. Daar bestaat geen twijfel over. Wees niet onzeker, je bent goed bezig. Doe zo verder, zoals je nu bezig bent zonder dwang gaat het niet fout. 1 vraagje. Hoe noemt jullie schatje? Of heb ik dat ergens gemist in je mooie verhaal? Laughing
Bericht Vrijdag 1 Februari 2008 9:44 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Sneeuwkat..

Aga's doen helemaal niet onder voor grote gaaitjes. Het geen eten vast kunnen houden is een heeeeel klein punt maar verder zijn het zulke leuke vogeltjes!!! Zoveel karakter in zo'n klein lief lijfje.

Hoe valt het met een aga met een andere kleur? Doet hij je nog erg aan Gipsy denken? Of valt dat wel mee?

Wat lief dat hij trouwens al een beetje mee heeft gedoucht. Very Happy Het gaat behoorlijk snel! Wat fijn!

Heb je trouwens foto's van de kleine? Heeft hij al een naam?
Bericht Dinsdag 5 Februari 2008 11:34 am
vlindertje
Vlieger

Reageer met quote  

Wat ontzettend leuk! Geloof me, met deze aga ga je veel plezier beleven, want het ziet er naar uit dat hij je helemaal vertrouwd! Cool En dan is een aga net zo leuk maar kwa ruimte en sloperij 100 x handiger als een grote gaai. Het karakter en het stemgeluid doen er niet voor onder in ieder geval Razz

Veel plezier samen en ik hoop af en toe wat over jullie te lezen op het forum! Very Happy
Bericht Dinsdag 5 Februari 2008 5:28 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Agaatjes zijn geweldig hoor, die doen echt niet onder voor hun grote familieleden... Laughing Laughing Taco was een hele persoonlijkheid en Guus is echt een dotje!! (ook natuurbroed en heeeeeel tam) Ik ben blij dat je zo gelukkig bent met je nieuwe aanwinst...maarre....bbtjes niet zo mooi?? Cleo was zwaarbeledigd... Laughing Laughing Laughing
Bericht Dinsdag 5 Februari 2008 7:10 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Woensdag 7 Januari 2009 6:36 pm
  Berichten van afgelopen: