|
|
|
Pluisje
Vlieger
|
|
|
Danny…. allemachtig…
Wat gebeurt er nou…. Is dat één veer? Of zitten er meer afwijkende veren nu (behalve stressstrepen)?
Als er GEEN andere afwijkende veren zijn en Kluk Kluk voor de rest actief en levendig is, goed eet, speelt, heldere ogen… etc is er nog een kans dat er iets mis is met die specifieke veer. Oh, ik hoop zo erg voor je dat dat het geval is…..
Het virus valt meestal groeiende veren aan. Omdat donsveren continu vernieuwen zijn ze vaak eerste veren om infectie te vertonen. Kijk vooral of donsveren afwijkingen hebben (bvb in de koker blijven zitten). Normale donsveren hebben ongeveer 1 millimeter klein schacht waaraan een pluisje zit. PBFD donsje ziet eruit als 5-10 mm wormpje (donsjes niet uitgekomen uit de koker) zeg maar.. Rosés met PBFD zijn vaak donkerder grijs en roze van kleur (omdat poeder van de donsveren ontbreekt).
Ja, wat zou ik doen? Hoeveel kans schat Hedwig dat het PBFD is? Ik persoonlijk zou zo veel mogelijk van mijn vogels proberen beschermen of redden. Wat je zelf eerder zegt, het beste oplossing zou zijn om ALLE vogels apart te huisvesten indien mogelijk, het liefst uit huis. Ah, een beetje stress, wat is dat in vergelijking met leven redden. Maar dat is niet te doen denk ik .
Het is zeker zo dat niet elke vogel die in aanraking met PBFD komt ziek wordt, sommige zelfs na aanraking met infectie worden later zelfbeschermd (zie het als zelf vaccinatie). Maar als het virus blijft aanvallen (continu aanwezig is) kans is veel kleiner dat ze dat overwinnen.
O, wat moeilijk….
Veel sterkte Danny, ik zal voor jullie zwaar duimen. Waarom duurt het zo lang? 2 weken? Kan Hedwig niet een spoedgeval aanvragen (in verband met meerdere vogels betrokken?). De test zelf duurt maximaal 3 uur…. Dat kan dus veel sneller dan 2 weken als er voorrang aan gegeven wordt… |
Zaterdag 4 November 2006 1:08 am |
|
|
Danny
Moderator

Pluisje,wat ben ik blij om je snelle reactie!!!!
Ja,het is 1 veer,en we durven het nie met zekerheid te zeggen,volgens ons is er ook nog zo'n tweede veer,ook een slagpen!!!
Qua,donsveren,ziet Kluk-kluk er echt goed uit!!!
dit waarom ik je laatst vroeg over Pipo,hier zag i dat probleem wel,maar daar hebben we ons gelukkig teveel zorgen over gemaakt.
We zien eigenlij weinig kleur verschil tussen Pipo en Kluk-kluk.
Kluk is wat donkerder roze,maar het grijze is even licht als bij Pipo.
Ik zal Hedwig maandag bellen,maar ik weet dat ze het zeer druk heeft gehad,omdat ze afgelopen 3 weken afwezig is geweest,dus wie weet hoeveel extreme gevallen er zijn geweest
Nogmaals bedankt voor je snelle reactie!!!!
En voor je steun natuurlijk!!!  |
Zaterdag 4 November 2006 1:27 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
hadden jullie kluk kluk niet getest
zeker wel een risico dan en stel kluk kluk heeft het(gaan we nat niet van uit) maar dan zou ik je andere gaaitjes ook nog eens laten testen,
ik zou ze ook uit elkaar halen kluk kluk helemaal appart want het zou zonde zijn al worde de gezonde gaaitjes ziek |
Zaterdag 4 November 2006 9:55 am |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
veel sterkte |
Zaterdag 4 November 2006 9:58 am |
|
|
Danny
Moderator

Nee,Kluk was nog niet getest!!!
En net als sommige andere mensen,hadden we het vertrouwen dat het wel goed zou zitten.
Het was toch ook bijna onmogelijk om kluk 6 of 7 weken apart te zetten en dan elk contact,ook door ons zelf te vermijden.
Hedwig was helaas een hele tijd afwezig,anders was ie eerder getest.
Ging met goed vertrouwen uit,waar ie vandaan komt.
Waar zelfs Hedwig zich geen enkel geval van kan herrineren.
Dus ja,dom van onszelf dat we dat risico hebben genomen,dat wteten we zelf ook wel.
Qua betreft,andere gaaitjes testen,dat weet ik zelf ook wel. Maar dat zal zorg zijn voor over 3 maanden. Dat heeft nu nog geen zin!! |
Zaterdag 4 November 2006 10:14 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
zeg ook neit dat het gelijk moet  |
Zaterdag 4 November 2006 10:16 am |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Als kluk niet ziek is hoeft de rest zowiezo niet getest te worden. Dus eerst maar even afwachten  |
Zaterdag 4 November 2006 2:32 pm |
|
|
Danny
Moderator

Dat is helemaal waar!!!
Laten we daar ook maar heel erg op hopen!!!  |
Zaterdag 4 November 2006 2:34 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
huh, jee Danny wat vervelend dat jullie nu zo in angst moeten zitten om kluk-kluk en de andere gaaitjes . Kluk-kluk ziet er voor de rest gelukkig heel goed uit dus ik ga er ook gewoon vanuit dat hij zich ergens gestoten heeft of iets dergelijks. We duimen in ieder geval heel hard mee met jullie en hopen dat jullie gauw een geruststellend bericht krijgen. |
Zaterdag 4 November 2006 3:58 pm |
|
|
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Danny......ik heb het gevoel dat het niet
iets ernstigs is.
Ik ga in ieder geval heeeeeeeeel hard duimen. |
Zondag 5 November 2006 7:27 pm |
|
|
Danny
Moderator

Laten we het hopen!!!
Ik kan het zelf ook moeilijk geloven!! |
Zondag 5 November 2006 9:09 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Stresslijnen en een ongelukje, daar gaan we voor!
We gaan heel hard duimen voor jullie, KlukKluk en de andere gaaitjes.
Heel veel sterkte. |
Maandag 6 November 2006 10:22 am |
|
|
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Danny....hoe is het met Klukje???
Heb je nog iets bijzonders gezien??? |
Maandag 13 November 2006 9:44 am |
|
|
Danny
Moderator

Die veer wat er nog zat is ondertussen uitgevallen,maar die zag lang niet zo slecht uit als de eerste!!
En verder heb ik eigenlijk niks kunnen ontdekken.
Dus het blijft wachten op de uitslag!!!  |
Maandag 13 November 2006 10:00 am |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Hoe lang nog voor jullie wat weten? |
Maandag 13 November 2006 11:18 am |
|
|
|