|
|
|
| hoeveel tamme vogels |
| 1 tot 5 |
|
70% |
[ 19 ] |
| 5 tot 10 |
|
25% |
[ 7 ] |
| 10 tot 15 |
|
3% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 27 |
Fluffy Sue
Site Admin

|
Mimi, weet waar je aan begint.. Los van het feit dat ze redelijk aan de prijs zijn (dat zijn kaketoes sowieso) zijn ze niet al te gemakkelijk. Niet allemaal iig.  |
Woensdag 14 Mei 2008 8:24 pm |
|
|
mimi
Vlieger
ol oke want ik vindt die van jou zooo mooi en ik zo eigelijks heel graag zo een willen of kan ikd an beter voor de grijs rose kakaetoe ben de naam ff kwijt.. die rose grijse want ik heb die namelijk laats in een andere mutatie gezien wit rose .. is dat een makkelijkere ?
want ik vindt ze eigelijks onwijs mooi :O
want ik hebw el gehoord inderdaad dat kaketoes moeilijk zijn ..
en dat die grijs rose makkelijkere zijn ..
de kwekker van piepa heeft ook koppel geelkuif kaketoes zitten en als je dan kijk hjoe hy er mee om gaat lijkt het heelmaal niet moeilijk..
ik heb altijd al wat met kaketoes gehad .. kon der een hele tijd terug een grijs rose krijgen .. mar die vrouw ging het om het geld van plaats een goed tehuisje.. ik had namelijk eerlijk gezegt van ik kan hem een goed huisje geven en wat minder geld ja eerlijkheid vindt ik belangrijk maar die vrouw zy ook keihard van ik vindt het geld belangrijkere .. |
Woensdag 14 Mei 2008 8:31 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
|
|
|
Voila http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=1967
Al zou ik er, als ik jou was, wel 10x over nadenken. Ik weet verder niet wat voor grote papegaaien je hebt, maar een Kaketoe is een verschijnsel om mee te maken, en zeker de kleinere soorten. Op de engelstalige fora noemen we het ADHD kindjes overdoseerd op suiker, en dat komt aardig in de buurt. I weet niet of je de website van Mytoos (www.mytoos.com) kent, maar dat is ook iets om over na te denken als je een Kaketoe wil aanschaffen.
Met 13 andere vogels, waaronder 3 grote en 2 kleine papegaaien, zou ik twijfelen of je uberhaupt technisch tijd genoeg hebt om nog een Kaketoe te verzorgen - een dag heeft uiteindelijk ook maar 24 uur
De grijs roze die je bedoelt is een Rose Kaketoe (Rose-breasted) en die schijnen het inderdaad beter te doen in de woonkamer, maar de witte mutatie kun je vergeten, want ten eerste betwijfel ik of iemand ze uberhaupt kweekt in de omliggende landen en ten tweede zou die waarschijnlijk nog vele malen duurder zijn dan de Inka, schat ik zo in.
Hoe het er uit ziet zo van de buitenkant in de paar uurtjes die je met de vogels meemaakt zegt zo weinig ... je hebt echt geen kans om de problemen mee te maken (bovendien zal de kweker daar waarschijnlijk niet mee pronken hoe goed en betrouwbaar hij ook is), en een koppel is iets heel anders dan in de woonkamer als huisdier ...
Laatst aangepast door Shi-NaYne op Woensdag 14 Mei 2008 8:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
Woensdag 14 Mei 2008 8:41 pm |
|
|
|
|
mimi
Vlieger
jaa dta is wel zo ..
als ik er een neem dat doe ik pas over een aantal jaar dus kan nog genoeg info verzammelen
was gewoon wat nieuwschierig hihi
ja dat is ook wel zo heb namelijk 2 amazones 1 van mij en 1 edel popje ook van mij en piepa me lieve baby
ik dnek der zo wie zo goed over na en als die er komt dan duurt dat nog wel even
eerst nog andere plannen over een tijdje tekwekken met me valkaprkieten heb 2 stellentjes  |
Woensdag 14 Mei 2008 8:43 pm |
|
|
mimi
Vlieger
oe het er uit ziet zo van de buitenkant in de paar uurtjes die je met de vogels meemaakt zegt zo weinig
bedoel het niet verkeerd of boos.. maar denk dat je iets mis heb begrepene of bedoel je van die koppen kaketoes??
of ik begrijp jou verkeerd
ik ben het meeste van me dag die ik thuis ben altijd bezig met me vogel ze zyn altijd los..het meeste gaat altijd mee naar de winkel een stukje wanndelen of fietsen
ze krijgen hier allemaal even veel aan dacht speel altijd met ze een voor een of even samen.. |
Woensdag 14 Mei 2008 9:17 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
quote:
Originally posted by mimi
... de kwekker van piepa heeft ook koppel geelkuif kaketoes zitten en als je dan kijk hjoe hy er mee om gaat lijkt het heelmaal niet moeilijk ...
Dit bedoel ik
Want het klopt ook helemaal wat je zegt - het LIJKT zo makkelijk, maar dat kun je van een paar uurtjes gewoon niet beoordelen.
Ik hoop dat het nu duidelijk is want ik ken jou niet dus kan uiteraard ook niet oordelen over hoe je voor je vogels zorgt, en heb ook weinig reden om er van uit te gaan dat het niet goed is  |
Donderdag 15 Mei 2008 6:18 am |
|
|
|
|
mimi
Vlieger
ja dat is ook wel zo
ja ikl he genog nu voor eerst even
en sorry dfat ik u verkeerd begrepen heb |
Donderdag 15 Mei 2008 4:45 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Geeft niet  |
Donderdag 15 Mei 2008 8:34 pm |
|
|
Ziya
Moderator

Van de 5, 3 tam en 2 half tam |
Zaterdag 17 Mei 2008 11:27 pm |
|
|
|
|
stephen
Vlieger
tja ik heb gehoort dat de inco zo moeilijk te houden is en sue heeft dan nog geluk dat zazu haar aandacht wil vaak moeten ze niks van je hebben en zijn dan erg bang enzo. maar ik weet dat geen enkele kaketoe erg gemakkelijk is omdat sommigen niks van je willen en sommigen, zoals ondermeer de rose kaketoe, veel aandacht nodig heeft enzo.
ik zou later nog een kleine ara willen zoals de hahn's dwergara of miss een edel omdat die zo mooi zijn maar ja dat zal de tijd nog uitwijzen he  |
Zondag 18 Mei 2008 4:58 pm |
|
|
Liz
Vlieger
Ik heb er 11, vandaag is de laatste erbij gekomen. Die is dan nog niet echt tam, maar stapt wel al op. Veel meer vraag ik eigenlijk ook niet van m'n vogels. Gewoon kunnen opstappen en blijven zitten, zodat ze buiten een rondje mee kunnen wandelen. |
Zondag 18 Mei 2008 5:31 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
11? Wat voor vogeltje heb je erbij gekregen, Liz? |
Zondag 18 Mei 2008 8:07 pm |
|
|
|
|
Liz
Vlieger
Ik heb nu 10 aga's en 1 valkparkietje. Nu is het wel ff genoeg  |
Zondag 18 Mei 2008 9:43 pm |
|
|
stephen
Vlieger
wel effe amai dat zal wel plezant zijn zo 11 gaaitjes zijn ze ook allemaal tam? |
Maandag 19 Mei 2008 5:54 pm |
|
|
Liz
Vlieger
Ze stappen allemaal op. Ik train voornamelijk met het valkje nu, die probeer ik echt super tam te maken. De andere blijven netjes zitten als ze opgestapt zijn en mogen soms een rondje mee met de honden (1 of 2 per keer ). |
Maandag 19 Mei 2008 9:50 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 21 Augustus 2008 10:49 pm
|
|
|
|
|