De advertentie van de Huisdiersuper

interesse in een opaatje/omaatje??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wow Tommy, valt er al wat te vertellen?
Je bent een topwijf met de opvang voor Jacco => kus! Very Happy
Bericht Maandag 25 September 2006 3:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hey daphne, waar blijf je nou?? Razz

ik ben ook wel erg nieuwsgierig namelijk, ging de terugreis wat sneller? Very Happy
Bericht Maandag 25 September 2006 5:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ow wat spannend. Het begin klinkt in ieder geval al goed. Nu de rest nog horen. Daphne, je hebt het vast heel druk, ik wens je dan ook heel veel succes en hoop stiekem toch snel wat van je te horen Razz
Bericht Dinsdag 26 September 2006 3:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sorry dat t even duurde...maar we hadden t even druk met de dieren, ouderavond en andere dingen Wink

Ik vertel meteen maar even dat Jakko vandaag omgedoopt is tot Max. Ik krijg de naam Jakko echt niet mn mond uit Embarassed Komt doordat ik iemand kende met die naam...en daar nogal een raarrrrr verhaal aan hangt Rolling Eyes Mn lievelingskat van jaren geleden heette Max en ik heb bij iedere dier die een naam moest Max geroepen Laughing Nu is er dus weer een Max Cool Very Happy

Oke...het halen van Max was een vreeemd avontuur dat ik even in het kort zal vertellen Laughing Eerst Rocco gehaald en daar een kopje koffie gedronken, vogels bekeken (zoooo lief en leuk zij ze!!! Very Happy Very Happy ) en gekletst Toen naar het oude mannetje om te betalen en de kooi in te laden. De vogel hadden we nog niet eens gezien Laughing Maar hoe hij er ook bij zou zitten...mee ging hij zeker Wink Met t inladen van de kooi ...die er niet in paste schoot de gasslang in de auto half los, dus de kooi moest uit elkaar, de gasslang weer goed vast etc etc Terwijl ik met gereedschap in de keuken bezig was ging de telefoon van die man en ik moest hem opnemen omdat het volgens hem voor mij zou zijn? Rolling Eyes Nee natuurlijk...het was voor die man Laughing Nou ja, na veel gedoe konden we eindelijk naar t logeer adres van Max.

En daar zat hij hoor..het groene stof nest. In een oude kleine duet kooi...met veeelll te lange gekrulde nagels een enorme berg zonnebloempitten en pindas. Ik heb echt nog nooit zulk vaag voer gezien Shocked Je kon hem wel een beetje kriebelen, maar opstappen deed hij niet dus hebben we de stok los gemaakt en hem zo in de reiskooi gestopt. Die man daar zei dat die kooi vast niet in de auto paste en hij hem wel kwijt zou raken Laughing Laughing Mooi niet! Ik had eerst al aangegeven dat ik die kooien niet wilde, maar toen moest t dus nu namen we ook echt alles mee Twisted Evil

Met een propvolle auto en samen met Rocco op de voorstoel gepropt gingen we richting Roccos thuis Laughing Uitgezwaaid en dag gezegd...en toen weer naar Friesland.Thuis had ik boven al een kooi klaar staan met water, voer ,stokken en wat speeltjes, dus Max...die bekaf was , kon snel naar bed en wij ook. Gisterochtend zat hij lieve geluidjes te maken, maar wilde niet opstappen. Ik liet hem een rammelaar zien en woeps hij schrok en ineens zat hij op mn arm (met een beenwarmer erom Embarassed Razz ) Ik heb hem gedouched en hij wist niet wat hem overkwam, maar volgens mij vond ie t warme water toch best een beetje lekker Smile Iig werd hij een stuk mooier en ik kon zn vele ruipennetjes los wrotten wat hij heerlijk vond. Toen heb ik hem op een draagkooi gezet en heb zn erg lange nagels in een paar keer korter geknipt...moet nog korter, maar dit is wel even genoeg...lopen kan hij nu iig wel weer Wink

Toen zijn we naar buiten gegaan, in t zonnetje lekker opdrogen. Buiten vond hij ook vreemd...maar hij is in alles zooo rustig en langzaam. Voorzichtig begon hij na een poos aan een takje te knagen en een druifje te proeven. Owhh wat mooi om te zien. Echt een totaal nieuwe ervaring is dit Very Happy . Geen drukke wilde woeste vogel, maar juist heel rustig, wel een beetje bangig, maar alles gaat in slow motion en hij kijkt zn oogjes uit. Je kunt ook goed merken dat hij heel erg lang slecht voer heeft gehad en weinig zonlicht heeft gezien Sad . Hij ziet hij er best goed uit , maar is gewoon nog vrij zwak .

Later heeft ie een hele poos op schoot gezeten , opstappen gaat dus al aardig Wink Hij heeft genoten van gekriebel en gekroel, zn oogjes gingen dicht en hij maakte tevreden zachte geluidjes. Tot Freddy buiten kwam Laughing Prachtig...ineens kwam hij los gekke oude computer geluiden kent hij...echt van die antieke spelcomputer bliebjes Laughing Laughing Ik heb hem bij Freddy op schoot gezet en Max was helemaal in zn sas en bliebte er lustig op los. Very Happy

Ik heb eerst Tommy en Guano gehaald...en later de andere vogels. Max keek alsof hij aliens zag Shocked Ze zijn niet direct in contact geweest, maar hebben wel met zn allen in de boom gezeten. 6 drukke speelvogels die bijna niks eng vinden en alles lekker vinden...en 1 oude rustige opa/oma die zn oogjes uitkeek en eigenlijk niks lust en ook niet weet wat spelen/bewegen is Razz

t Eten gaat dus nog wel heel erg moeilijk. Gister heeft hij een beetje pap gehad en vandaag ook omdat me dat wel gezond voor hem lijkt. Maar hij vindt t maar niks...hij vindt alles vies en wil zelfs nog niet eten op een andere plek dan in die akelige duet kooi. Nou ja...we komen dr vast wel Wink . Hij heeft nu dus een duet-eetkamer, een speelstandaard voor overdag (uhmm meer een "kijk rustig om je heen" standaard) en een frisse kooi met speelgoed en takken voor snachts Laughing Ik ga zn oude voer dus langzaam vervangen door andere dingen...langzamer dan ik hoopte... hij wil nu nml echt nog niets anders dan pinda en appel Confused Vanochtend heeft hij weer gedouched en daarna heb ik hem warm bij me genomen. Toen hij opgedroogd was viel hij op schoot in slaap Very Happy Nu zit hij in zn oude kooi te eten.

Ik denk er trouwens wel over hem na te laten kijken door de vogelarts, maar niet NU direct...t beesje moet maar even alles verwerken en volgende week is het vast iets relaxter. Testen op pbfd lijkt ons ook niet nodig na 30 jaar eenzame opsluiting zonder enig contact met andere vogels en daar maak ik me dus ook totaal geen zorgen over ...zeker niet bij een amazone die toch al veel minder vatbaar is, maar ontlasting onderzoek, nakijken op schimmels en mss een vitamine prik lijkt me geen overbodige luxe Smile Zou me ook niets verbazen als hij rachitis heeft gekregen door dit leven Confused Lijkt t wel op.

Wordt dus allemaal nog vervolgd...maar ik vind t nu al een geweldige ervaring...echt weer totaal anders dan de andere 6 en ook zeeerrrr dankbaar Very Happy Echt super mooi om hem op zijn manier te zien genieten van liefde, aandacht en dingen die om hem heen gebeuren Very Happy Er waren al 3 mensen naar hem wezen kijken bij die man...en ze zouden zich voor hun hoofd moeten slaan dat ze hem niet meenamen (omdat hij niet kan praten...nooit heeft leren opstappen bij anderen en al oud is Rolling Eyes ). Hij moet nog erg wennen maar is echt heel erg lief , hij doet harstikke zn best...en opstappen doet hij nu al bijna probleemloos!!! Very Happy
Bericht Dinsdag 26 September 2006 3:59 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Daphne een dikke voor jou en je gezinnetje! Echt top zoals je dit verteld. Ontzettend ontroerend, zit hier met tranen in mijn ogen om die mooie oude dag die Max alsnog gaat krijgen. Wat lief dat hij het allemaal zo rustig en in dank aanvaard. Hoop nog veel te lezen enneh.....foto's als je tijd hebt? Very Happy
Bericht Dinsdag 26 September 2006 4:04 pm
Janina
Vlieger

Reageer met quote  

Wat een ongelofelijk lief verhaal...ikk ben zo blij voor Max, hij krijgt weer alle kans om heerlijk van het leven te genieten.
Ik zie het helemaal voor me! Very Happy

Geweldig hoor Daphne!!!
Bericht Dinsdag 26 September 2006 4:08 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

TE GEK,Daphne!!
Heerlijk om je verhaal te lezen!!!!
Kijk al uit naar de vervolg story's!!!! Laughing Laughing Laughing

thumbs up,thumbs up voor jullie,Daphne!!!!
Bericht Dinsdag 26 September 2006 4:09 pm
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Geweldig! Wat heerlijk om te lezen dat Max het allemaal lekker over zich heen laat komen Very Happy
En leuke naam ook: Max Wink Very Happy
Bericht Dinsdag 26 September 2006 4:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

wat leuk om te horen allemaal!!!

ik moest er even op wachten maar dan krijg je ook wat Razz Wink

heeft ie nou ook al zn tong naar je uitgestoken met zn bijbehorende 'bleeeeeh' of deed hij dat alleen naar mij en mn vader Laughing

Ik ga er nog steeds vanuit dat het een vrouwtje is, wordt het dan Maxima? Twisted Evil Wink
Bericht Dinsdag 26 September 2006 5:10 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

geweldig verhaal.
goed zeg.
ga zo door.
Bericht Dinsdag 26 September 2006 6:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Rocco
wat leuk om te horen allemaal!!!

ik moest er even op wachten maar dan krijg je ook wat Razz Wink

heeft ie nou ook al zn tong naar je uitgestoken met zn bijbehorende 'bleeeeeh' of deed hij dat alleen naar mij en mn vader Laughing

Ik ga er nog steeds vanuit dat het een vrouwtje is, wordt het dan Maxima? Twisted Evil Wink
Laughing Laughing Ik weet wat je bedoelt met het bleeeehhhh Laughing Dan is het net een klein kind!

Maxima ? Laughing ...neeeeeej...ik vind Max persoonlijk ook leuk voor een meid
Wink Klinkt lekker sterk...en dat mag hij/zij best worden
Bericht Dinsdag 26 September 2006 6:23 pm
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

wat een leuk verhaal.
en alweer een gaai met een happy end.
Bericht Dinsdag 26 September 2006 6:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Daphne!!!!!!!!! Je bent GEWELDIG!!!!!!!!!!
Dikke kus voor jou!!!!!!
Bericht Dinsdag 26 September 2006 7:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
antje12
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Very Happy ik lees eigenlijk nooit echt alles maar dit verhaal wel. Toppie hoor Razz Weer een toekomstige nu al gelukkige papegaai
Bericht Dinsdag 26 September 2006 8:03 pm
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by marleen
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Daphne!!!!!!!!! Je bent GEWELDIG!!!!!!!!!!
Dikke kus voor jou!!!!!!

hey marleen!!
ik heb je al 3x ge-pmt maar volgens mij komen ze weer es niet aan Confused
ik wilde graag je mailadres want ik heb nog wat foto's van Lientje enzo Wink

ik probeerde je zaterdag ook nog te bellen maar dat lukte ook niet echt Razz

(sorry, ff offtopic Embarassed )
Bericht Dinsdag 26 September 2006 8:36 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 20 November 2008 5:40 pm
  Berichten van afgelopen: