|
|
|
kaatjuh87
Fladderaar
| Grr ik kan hier kwaad om worden |
|
|
kweet niet of dit mag maar ik moest het toch even laten zien....
http://link.marktplaats.nl/177550650
De foto's zeggen genoeg,,,,,
als je je beest Geen fatsoendelijke kooi wilt geven dan moet je gewoon niet aan een vogel beginnen....
nogmaals als het niet mag halen jullie de link maar wel heh! ik hoor het wel.....
maja werd er effe pissig om  |
Donderdag 26 Juni 2008 11:58 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Grr ik kan hier kwaad om worden |
|
|
Dit is echt heel erg sneu.. Ik denk dat dit trouwens eerder onwetendheid is dan kwaadwillendheid. (Ik denk dat als mensen wéten dat dit niet goed is, ze iig proberen om de kwaliteit te verbeteren!) |
Donderdag 26 Juni 2008 12:01 pm |
|
|
Laura B
Moderator

mmm, krijg dr een naar gevoel van....arm beessie  |
Donderdag 26 Juni 2008 12:01 pm |
|
|
|
|
kaatjuh87
Fladderaar
Sorry maar ik ben het aan de ene kant met je eens aan de andere kant niet...
onwetendheid ja ben ik mee eens en het is maar goed dat het vogeltje te koop staat....
Maar:
ik zou het zo fijn vinden als mensen eerst een een beetje reseach doen over hoe je een vogel moet houden,.,,,, of wat voor beest dan ook...
ik merk aan mezelf datik er steeds meer moeite mee krijg als ik zie dat mensen niet goed voor hijn beesten zorgen of het nou een kip of een koe is...
naja ik moest dit even met jullie delen want ik kan me hier zo kwaad over maken.................!!
 |
Donderdag 26 Juni 2008 12:04 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Weet je, dat is juist zo lastig. Dierenwinkels geven vaak HELE slechte voorlichting. Ik dacht eerst ook dat Dennis het wel zou weten. NOT! (Dat was trouwens 9 jaar geleden, toen het internet nog niet zo groot was)
Ik snap heel goed dat het erg moeilijk is om niet meteen ONTZETTEND boos te worden (doe ik ook) maar mocht je reageren.. Benader ze dan vriendelijk en vertel ze dat het ANDERS kan. De meeste mensen draaien echt bij!
En de rest.. Tja..  |
Donderdag 26 Juni 2008 12:10 pm |
|
|
kaatjuh87
Fladderaar
owneej ik ga niet reageren ik was aan het kwijlen op kooien
ik zit wel met de gedachte te spelen er 1 bij te nemen maar denk niet dat ricardo daar intrapt......  |
Donderdag 26 Juni 2008 12:13 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ahhhh vandaar! Niet zo kwijlen he, is niet goed voor je toetsenbord!
Misschien moet Ricardo overgehaald worden.. Grapje! (Hij moet er ook achter staan) |
Donderdag 26 Juni 2008 12:15 pm |
|
|
vlindertje
Vlieger
Dit zijn helaas wel vaak het soort kooien die er ideaal uit zien voor mensen die nooit vogels gehad hebben, "lekker hoog voor zo'n klein beestje".
Weten zij veel dat zo'n lieve vogel veel meer nodig heeft zoals vertikale spijlen en speelgoed. Wat dat betreft is het bij veel dierenwinkels nog vaak erg slecht aan toe, verkopers die geen voorlichting geven etc.
Voor de vogel hoop ik dat hij bij mensen terecht komt die wel wat voor hem willen veranderen. |
Donderdag 26 Juni 2008 12:56 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Helaas houden veel mensen hun vogels zo. Ik heb vaak het idee dat vogels, zeker die kleintjes die je bij de DW kunt kopen, niet echt als volwaardige huisdieren gezien worden . |
Donderdag 26 Juni 2008 12:58 pm |
|
|
|
|
stephen
Vlieger
tja dat is inderdaad wel een echt klein kooitje maar veel mensen willen andere mensen ook gewoon oplichten om van hunne rommel af te komen.
ik zie op kapaza ook soms een kooi staan waar bij staat "grote ara kooi zeer geschikt oom 2 groenvleugels bij elkaar te steken" terwijl het juist hetzelfe model is dat ik gebruik om jefke en joske samen te zetten overdag dit is de king. dus nog niet groot genoeg om 1 te huisvesten |
Donderdag 26 Juni 2008 2:59 pm |
|
|
stephen
Vlieger
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Weet je, dat is juist zo lastig. Dierenwinkels geven vaak HELE slechte voorlichting. Ik dacht eerst ook dat Dennis het wel zou weten. NOT! (Dat was trouwens 9 jaar geleden, toen het internet nog niet zo groot was)
Ik snap heel goed dat het erg moeilijk is om niet meteen ONTZETTEND boos te worden (doe ik ook) maar mocht je reageren.. Benader ze dan vriendelijk en vertel ze dat het ANDERS kan. De meeste mensen draaien echt bij!
En de rest.. Tja..
das waar jij hebt een gaai gekocht bij dennis, wat heeft hij dan verkeerd gezegt? |
Donderdag 26 Juni 2008 3:00 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Whisper
Helaas houden veel mensen hun vogels zo. Ik heb vaak het idee dat vogels, zeker die kleintjes die je bij de DW kunt kopen, niet echt als volwaardige huisdieren gezien worden .
Ik denk echt dat de dierenwinkels hieraan meewerken. Door onvoldoende voorlichting te geven, nog steeds die kleine rotkooitjes als 'grote kooien' te verkopen houden zij dit in stand. Ik verwacht ook dat ze in een electronicawinkel meer van tv's afweten dan dat ik er zelf vanaf weet.  |
Donderdag 26 Juni 2008 3:27 pm |
|
|
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Ik denk echt dat de dierenwinkels hieraan meewerken. Door onvoldoende voorlichting te geven, nog steeds die kleine rotkooitjes als 'grote kooien' te verkopen houden zij dit in stand.
Klopt. Ik ben ook echt tegen de verkoop van dieren door DWs. Ze geven slechte voorlichting en vaak zitten de dieren er slecht bij. Bovendien moedigt het impulsaankopen aan en dat vind ik kwalijk met huisdieren. |
Donderdag 26 Juni 2008 3:42 pm |
|
|
stephen
Vlieger
nee daar ben ik niet echt tegen.
soms wel maar in de dierenwinkel waar ik ga hebben ze een mooie grote kooi en zijn ze goed verzorgd en als het zo is zoals jij zegt dan zou lorre en co geen dieren mogen verkopen en die geven weer wel goede uitleg net zoals de dierenwinkel waar ik naartoe ga |
Donderdag 26 Juni 2008 3:53 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Lorre en Co is toch echt een vogelwinkel en geen algemene DW (weet het niet zeker, ben er nog nooit zelf geweest)? Dus dat vind ik niet representatief voor hoe de gemiddelde DW met z'n dieren omgaat.
Er zijn vast goede DWs, maar er zijn er meer die de dieren slecht houden. Meer slecht dan goed = ik ben voor een verbod. Als het op dierenwelzijn aankomt ben ik vrij straight forward. |
Donderdag 26 Juni 2008 4:01 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 22 Augustus 2008 1:43 am
|
|
|
|
|