|
|
|
Spetter
Vlieger
| Dagboek papegaaien. |
|
|
Ik ben vorige week een dagboek begonnen (grote stevige agenda), waarin ik ook het gewicht heb gezet. Ik ga ze elke week op dezelfde dag en tijd wegen. De bijzonderheden staan erin, ontwikkelingen, woordjes, voeding per dag etc.
Tevens ook een uitgebreid verslag van hoe ik ze verzorg, voer etc. De vogelpaspoorten zitten in een voorvakje, en deze agenda gaat mee als ik het eerste bezoek ga brengen aan de vogelarts.
De redenen waarom ik dit ben gaan doen:
-wegen is weten als er iets met de vogel aan de hand is.
-als ik ziek wordt of ineens kom te overlijden weten mijn kinderen wie, hoe en wat. Het komt ten goede aan Spetter en Winky.
-mijn studie stimuleert en ik leer wat mogelijk is.
De reden waarom ik dit deel is: misschien heeft iemand er iets aan  |
Zondag 7 Maart 2010 9:57 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Helemaal gelijk. Zo breng je anderen misschien op ideetjes om het ook zo aan te pakken die er gewoon nog niet aan gedacht hadden.  |
Maandag 8 Maart 2010 7:48 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Slim alles lekker overzichtelijk en bij de hand, en mocht het ergens in de toekomst nodig zijn, weet je precies wat er allemaal gaande was en kun je er veel makkelijker verbanden inzien dan als je alleen op je geheugen moet vertrouwen... (ben zo iets al laaaang van plan, maar ik ben te lui dus in de tussentijd hou ik alleen religieus het gewicht bij) |
Woensdag 10 Maart 2010 6:16 pm |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Jij lui.......................dus niet Als ik naar je papegaaien aantal kijk, komt het woordje lui niet voor in mijn gedachten  |
Woensdag 10 Maart 2010 7:39 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Mja, dat zou nog wel eens lelijk kunnen tegenvallen het aantal heeft er niet zo veel mee te maken, denk ik... & d'r is altijd ruimte voor verbetering, dus ja, ik weet wel een paar puntjes te bedenken waarop het allemaal iets meer zou kunnen en aar komt dus die luiheid in het spel  |
Woensdag 10 Maart 2010 9:08 pm |
|
|
Spetter
Vlieger
Ik denk dat dat voor iedereen geldt. Voor mij ook Anders zou bijna niemand een papegaai kunnen houden als huisdier. In elke situatie bestaan verbeterpunten zoals je schrijft.
Als ik zie wat ik tegen kom in mijn studie, is lang niet alles haalbaar in mijn situatie. natuurlijk zijn er basisregels waar niet aan te sleutelen valt gezien het normale gedrag van papegaaien.
Zo komen ze bij mij nog niet buiten. Ik ben aan het zoeken naar een voor mij haalbare "buitenactie". Ik wil niet kortwieken, woon op een flat en wil toch met ze naar buiten. Heb al een rollator en een bench, dat bij elkaar is een wandeloptie (toen ik alleen Spetter nog had). Nu ben ik aan het stoeien met de vraag: hoe met 2 papegaaien die kunnen vliegen. |
Vrijdag 12 Maart 2010 10:07 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
|
|
|
Ai, dat probleem ken ik. In Praag hebben we een apartement in de derde verdieping, dus zolang ik nog daar woonde (ongeveer eerste 2 jaar van haar leven), kwam Aswan ook nagenoeg niet naar buiten, die paar keren dat ik haar in een bench op het balkon neerzette daargelaten (leuk, met zo'n betonnen hek voor je neus en helemaal niks om naar te kijken, behalve een klein stronkje hemel boven ). Dat is nu natuurlijk makkelijk, want in Nederland hebben we een huis, dus ik rol ze met de kooi en al naar buiten en we zijn allemaal tevreden.
De bench en rollator zijn een heel goed idee heb je inderdaad voor wandelingen. Alleen ja... wat ik hier merk, is dat dit soort uitstapjes leuk zijn voor even, maar je hebt natuurlijk niet alle tijd van de wereld, en ze raken ook weer uitgekeken. In die opzicht ben ik extreem blij met die tuin; als ik ze zo in de tuin doe, kunnen ze met mooi weer hele daaagen buiten blijven, en ze hebben er ook speeltjes, voeding, alles om zich heerlijk te vermaken. En ik kan op mijn gemak binnen blijven en mijn gang gaan, bezig met taakjes en van alles, want zo even een blik op hen werken (en goed luisteren, natuurlijk), is genoeg, je hoeft er niet 100% op geplakt zitten.
Als je een balkon hebt, zou je die misschien dicht kunnen maken met gaas, dan maak je er een soort buitenvoliere van... maar ik weet natuurlijk niet of je een balkon hebt, en of het uberhaupt zou mogen daar waar je woont? |
Vrijdag 12 Maart 2010 10:31 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 1 Augustus 2010 1:28 am
|
|
|
|
|
|