|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ahhh hij kan dus al een beetje overweg met dat kapje. Ben blij dat te horen. Probeer wat extra stokjes (wel ver genoeg uit elkaar) in de kooi te plaatsen, zo kan hij zijn kapje daarop laten rusten. (is best zwaar!)
Zo'n kapje van foam kan je zelf maken. Mijn zusje had destijds een stuk foam meegekregen. Het is zo'n rol die je om een verwarmingsbuis (?) heen doet, begrijp je een beetje wat ik bedoel?
Die knip je dan door zodat je zijn nekje erin kan rollen zeg maar, en dan plak je 'm weer dicht met tape. |
Zondag 30 September 2007 7:58 pm |
|
|
@nita
Kuikentje
@Vlindertje: Ik heb inmiddels de 'ideale' manier gevonden om Goofy vast te houden bij het insmeren van zijn stuit.
Met mijn linkerhand hou ik zijn tenen/voeten vast, terwijl hij op mijn wijsvinger zit en met mijn rechterhand hou ik zijn vleugels uit elkaar, zodat mijn man zalf op zijn stuitje kan smeren.
Door de kap kan hij namelijk op deze manier niet bij mijn vingers komen...
@Fluffy Sue: Ik begrijp welke foam jij bedoelt, wat een goed idee!
Nu Goofy lijkt te wennen aan de kap laat ik het hier maar even bij.
Mocht hij zich er in de loop van de 2 weken toch meer aan gaan irriteren, ga ik het zeker met die foam proberen!
Ik heb in de kooi een houten trappetje hangen (vertikaal), waar hij af en toe naast gaat zitten en rust dan inderdaad met zijn kap op een traptree!
Groetjes,
Anita en Goofy |
Zondag 30 September 2007 8:49 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ahhh gelukkig, mijn uitleg was dus nog net oké..
Mocht je aanwijzingen willen dan vraag ik mettertijd aan mijn zusje of ze een foto kan maken van Sammie z'n kapje.
Hij leunt dus al op het trappetje? Wat lief zeg.  |
Zondag 30 September 2007 9:11 pm |
|
|
|
|
@nita
Kuikentje
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Mocht je aanwijzingen willen dan vraag ik mettertijd aan mijn zusje of ze een foto kan maken van Sammie z'n kapje.
Foto's zijn altijd handig, wellicht dat er anderen zijn die hier óók heel veel aan hebben.
Goofy leunt inderdaad af en toe met zijn kap op zijn trappetje en ik heb zelfs het idee dat hij tijdens het spelen en klimmen de kap af en toe vergeet!
Wat kun je toch trots zijn op zo'n klein vogeltje hè?
Groetjes,
Anita en Goofy |
Zondag 30 September 2007 9:22 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmmm ik weet niet of het wel zo verstandig is om zelf met kapjes in de weer te gaan als je nog niet bij een vogelarts bent geweest..
Vind het knap als hij zijn kapje nu al zou vergeten.. 't Is een snelle! |
Zondag 30 September 2007 9:36 pm |
|
|
@nita
Kuikentje
quote:
Hmmm ik weet niet of het wel zo verstandig is om zelf met kapjes in de weer te gaan als je nog niet bij een vogelarts bent geweest..
Ik bedoel ook eigenlijk dat als je bij de vogelarts bent geweest, dat je dan de keus hebt of je een plastic kapje gaat gebruiken of zo'n foam kapje.
Ja Goofy is een snelle!  |
Zondag 30 September 2007 9:43 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ahhh oké.. Dacht dat wel maar wilde toch even een kanttekening plaatsen om niet zelf met kapjes aan de gang te gaan.
Heb je trouwens kiekjes van Sammie in mijn dagboek gezien? (Met kapje?) |
Maandag 1 Oktober 2007 10:25 pm |
|
|
@nita
Kuikentje
quote:
Heb je trouwens kiekjes van Sammie in mijn dagboek gezien? (Met kapje?)
Oh ja, daar wilde ik inderdaad nog op reageren...
Waarschijnlijk is Goofy sneller aan zijn kraag gewend, omdat hij bij Goofy andersom zit, het kraagje valt bij Goofy dus over zijn schouders!
Hierdoor kan hij ook beter langs de tralies klimmen en spelen.
Groetjes,
Anita en Goofy |
Dinsdag 2 Oktober 2007 6:54 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ohhhh! Ik snap het! Vandaar dat hij ook bij zijn nekje kon komen. Ik snap het nu. Zo is het kraagje minder 'topzwaar'. |
Dinsdag 2 Oktober 2007 8:14 am |
|
|
@nita
Kuikentje
quote:
Ohhhh! Ik snap het! Zo is het kraagje minder 'topzwaar'.
Op deze manier is het kraagje inderdaad minder zwaar, maar evengoed hangt 'ie bij zijn middagdutje tegen zijn trappetje aan hoor!
Hij probeerde gisteren een aantal keren naar me toe te vliegen, en dan besef je eigenlijk pas dat zo'n kraagje voor zo'n klein vogeltje toch nog een heel gewicht is.
Hij landde in een mooie dalende lijn...
Ik heb een speeltje in zijn kooi hangen, met aan de onderkant zo'n kwast.
Omdat hij nu niet kan slapen met zijn koppie tussen zijn veren, gaat hij 's avonds half onder die kwast slapen, zodat het toch nog een beetje lijkt of 'ie tussen zijn veren ligt!
Zal wel kijken of ik er stiekum een foto van kan maken.
Groetjes,
Anita en Goofy |
Dinsdag 2 Oktober 2007 8:52 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ohhh wat klinkt dat lief zeg..Lekker wegkruipen in de kwast. Deed hij dat voorheen nooit?
Ik hoop heel erg dat je een foto kan maken van hem! |
Dinsdag 2 Oktober 2007 7:53 pm |
|
|
|
|
esjo
Fluffies bewoner
Wat klinkt dat lief zegggg. Zou gaaf zijn als het je lukt daar een foto van te nemen  |
Dinsdag 2 Oktober 2007 8:05 pm |
|
|
@nita
Kuikentje
quote:
Lekker wegkruipen in de kwast. Deed hij dat voorheen nooit?
Nee, normaal gesproken slaapt Goofy op de hoogst gelegen stok in zijn kooi, maar sinds zijn kap slaapt hij dus "in" zijn touw!
Heb geprobeerd er een foto van te nemen... de kwaliteit is door het slechte licht wat belabberd, maar geeft wel een beetje een idee.
Heb de foto genomen met de telelens, om hem niet wakker te maken als ik dichterbij de kooi zou komen.
Was alleen vergeten dat de camera een piepje geeft op het moment van scherpstellen...
Hier opent hij dus net zijn ogen op het moment dat ik de foto maak.
http://img.photobucket.com/alb.....ffies1.jpg
Deze foto volgde enige seconde later... duidelijk betrapt!
http://img.photobucket.com/alb.....ffies2.jpg
Groetjes,
Anita en Goofy |
Vrijdag 12 Oktober 2007 10:37 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Wat een schattige foto's! |
|
|
Hahaha wat een gave pruik heeft 'ie zeg! Wat een überschattige foto.. Dat hoofdje!
En die andere foto, waar hij zo beledigd boven z'n kwast uitkomt.  |
Maandag 15 Oktober 2007 7:41 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 20 November 2008 5:21 pm
|
|
|
|